tisdag 26 augusti 2008

Skogsmulle och yrvädret Vinnie - första promenaden i sele

Det var igår den 25:e som vi bestämde oss för att ta ut Vinnie första gången. något hon verkade tycka väldigt mycket om. Det är lite festligt hur olika hon och Buffe är utomhus. Buffe är ungefär som tjuren Ferdinand, hjärtat ska bara sitta still o lukta. Han blev nästan tokig i att sitta och lukta på ljungen som vi hittade. Tydligen doftade det jättegott.


Jag kan hjälpa dig ta på selen (kolla Buffes tunga)


Buffe - "Jag vill hålla i kopplet"


Ska vi gå nån gång?


Det gick jättebra för de båda att dela bur, inget gruff.


Skynda dig Buffe, det är massa spännande här ute!



Vad är det här?


Det luktar....

Åhh..


ljuvligt!


Det här e livet!

Vad finns där borta?


Den här hade taggar, bäst o låta bli


Det doftar...
mmm...

Ahh, jättegott!

Nej jag tänkte inte äta dem, jag bara luktar

Matte säger att jag blev alldeles lyrisk

av ljungen, Vinnie hon blev snarare hög på att upptäcka djungeln


Jag trivs bäst o sitta här bredvid ljungen!



Han är allt lite tossig!

Vadå!

Nja, så spännande var det väl inte?

Här borta är roligare

Jasså? Det vet jag inte om jag håller med om.


Vad stora de är flygplanen som flyger däruppe ovanför oss!

Det killar lite...


Det här var mysigt matte och husse, detta vill jag göra om!

Dags att gå in igen.


Två bilder från promenad nr 2 dagen efter.

Inga kommentarer: