söndag 3 augusti 2008

Buffe & Luddes första möte (besök hos Sandras mormor)

I helgen har vi varit ute på landet hos mattes mormor & morfar. Vi åkte dit i bil med hennes mamma o pappa och hunden Ludde, en gosefarbror som är 15 år från nu i juli, en pigg filur (kanske inte som när han var två) men ibland blir han busig o rullar runt med bollar som en valp =) Samtidigt som han är en gose och kan vara lite försiktig i nya situationer o med andra hundar. Inte direkt någon tidigare erfarenheter av katter utom grannkatten han lekte med som liten som rymde till deras sida staketet på baksidan.

Matte blev varm i hjärtat för vi fann oss så bra i varandras närhet redan från början. Inga morr alls (!) under hela helgen. Vi blev inte direkt bästisar men vi accepterade varandra i samma rum o var väldigt nyfikna på varandra även om vi mest höll oss på vår kant o väntade ut att den andre skulle våga sig fram. Ludde var nog mest skraj, men jag förstår han jag var ju lika stor som honom. De kunde ha oss lösa efter bara ca två timmar i samma rum eftersom vi inte visat några fientliga sidor alls när de höll Ludde i koppel o vi fick nosa på varandra. Vi hade först luktat på varandra genom buren. Och jag hade fått nosa in mig ordentligt i den nya miljön innan vi träffades. Första kvällen, efter bara några timmar tillsammans låg vi båda i soffan bredvid varandra o jag la min tass på Luddes svans o höll den där försiktigt medan han sov. (det gjorde min matte lycklig) att hennes älsklingar inte gjorde illa varandra. Hon kunde ju inte veta att vi båda skulle vara så hänsynstagande mot varandra. =) (bildserien börjar längst nerifrån)


Ludde som min matte bott med i nästan 15 år innan hon flyttade hemifrån o skaffade mig och

Ska Ludde våga sig fram någon gång så man får pussa på honom?

Jo jag vet att jag är snygg!

Hundar, de gör alltid som hundar gör, men jag är snäll o låter honom hålla på.


Nyfiken är han i.a.f på vem jag är.

Vi ligger o spanar lite på varandra under frukosten

Jaja, det var ju inte så farligt!

Kom du, jag bits faktiskt inte.


Sniff sniff



Där är han ju, kom då Ludde!


Nästan spagat eller var det split?






Ludde - Undrar om han gömmer nå godis däruppe?

*myyyys*


Ludde spanar på mig när jag somnade


Han är nyfiken han med, vi kommer nog bli vänner så småningom


Sömntutor! *varm i hjärtat blir matte*


Jag tassar lite på dig o undrar om vi kan bli vänner, dröm om mig lilla vovve


Jag tycker nog om dig tror jag, tass tass *inget buff bara håller stilla på svansen*


Har han hittat min mat igen tro? Din tjyv! =)


Får jag vara med o leka?


Hej på dig!


Den där katten är allt lite läskig, han är så stor!


Spanar på varandra


Han verkar lite rädd för mig vovven, men jag är snäll o tar det så lugnt (matte blev stolt)


Ludde får lukta på filten från min transportbur innan vi träffas ute


Sniff, inget morr eller pip när vi nosar genom buren





2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad modig du är!! Jag tycker att hundar är jätteläskiga! Till och med vår granne Glenn som är en chihuahua och mindre än hälften så stor som jag är... *ryyyyys*

Tasstass!/Aslan

Tre katter sa...

Hejsan tuffing!
Det där hundmötet gick ju ruskigt bra tycker vi!
Hälsningar från 3 katter!!