torsdag 12 juni 2008

Mer från första veckan hemma

Dagen har innehållet en del nytt spännande, matte och husse är så stolta över sin lilla plutt som är så oerhört snäll och tillitsfull till det man gör. Vi provade klippa klorna första gången o det gick hur bra som helst. Och när vi provade selen för första gången (utan övning hos uppfödaren tidigare) hjärtat var hur cool som helst. Sprang direkt till matskålen och åt lite, ställde sig sen och posade för oss i selen helt på eget initiativ. Sen la han sig på sängen o undrade nog vad som skulle hända härnäst. Tack Ingrid och Nisse igen för att ni gett killen en så jättefin grundtrygghet. =) Det regnade dock ute så vi provar selen ute en annan dag när det är fint väder.
När vi ändå håller på kan jag väl posa lite för er också


ca 10 sek efter att vi provar selen första gången (!) Coola killen finner sig i det mesta


Åhhh!

Sömntuta

Kan man annat än älska detta lilla hjärta?



Killa mer husse, mera, mera!


Husse och jag har det mysigt

Undrar hur länge till jag får plats här i soffbordet?

Ibland är jag en huligan också säger matte och husse, man måste ju visa att det inte är vippan som bestämmer

Uppe i trädet
Nu ska jag minsann upp i trädet!

Eller får jag bjuda på en kaninspark istället?


Skaru ha dig en tjottabläng?

Nu du gubbe lilla ska jag tassa omkull dig

Mys i soffan

Sidbyte, mycket skönare att sova på lampfoten bakom gardinen =P

Nähä, jag tar väl en tupplur istället dårå

Tänk om jag fick äta den till frukost, bara en liten smakbit


Åh, fler fiskmåsar!

Jag kan till och med se slottet. Heja kungen!

Äntligen morgon, ohh är det fiskmåsar jag hör?
Vadå gå och sova kl är ju bara 01.00, bara barnet ? Jag har ju precis upptäckt att man kan sitta i fönstret och spana


Inga kommentarer: