måndag 29 december 2008

Vinnie är på Djurakuten för att kastreras

O matte sitter lite pirrig hemma o väntar på att få hämta sin skruttfia. Jag vet att det oftast går bra, men det är i alla fall pirrigt innan man har henne hemma igen o vet att allt gått bra. Klockan 13.00 skulle jag få åka o hämta henne, då kommer jag o min pappa med bil o hämtar så det förhoppningsvis blir en så lugn hemfärd som möjligt.

Buffe verkar märka att hon inte är hemma när jag kom hem var han superkelig o kurrade högt. (eller kanske han njöt av lite egen tid?) Nej men jag tror faktiskt han saknar henne o undrar vart lilltjejen tagit vägen.

Uppdatering vid 14-tiden: Vinnie är nu hemkommen sedan en stund sen. Lilla trattmadam ser lite bortkommen ut efter narkosen. Kragen lyckades hon pilla av på en kort stund utanför transportburen så det blir ordentlig uppsikt som gäller. Vi väntar med o släppa ihop Buffen o henne tills kvällen så hon får lite lugn o ro först. Det är så skönt o ha henne hemma igen.

Men det var en bar mage hon kommit hem med, att det ska hinna växa ut till mars har jag svårt för att tro. Vi får väl se. Annars kanske hon får följa med på utställningen ändå men det kommer kanske inte gå så bra om det inte finns så mycket päls på "maggen". Men viktigast av allt är att hon är hemma och välbehållen.

2 kommentarer:

Tre katter sa...

Så det har varit DEN DAGEN för Vinnie!
Snart är det Hajens tur att komma med i gänget..
Skönt att höra att allt gick bra iallafall! :) :)

Extra kramar till Vinnie!!
//ZTH + Matte

mooch sa...

Massor med kramar till Vinnie-gumman. Hur går det med tratten idag?