tisdag 30 december 2008

Liten uppdatering från Vinnie

Hej allihop!
Tänkte ge en liten uppdatering, matte tycker det verkar som att jag bara mår fint efter kastreringen. Igår sov jag mycket efter att jag kommit hem. Men jag var på lådan en gång på kvällen och nu såhär dagen efter har jag både varit mer på lådan, ätit och druckit och promenerat omkring en del. Jag sov nästan hela natten på mattes arm, det var myys! O kragen lyckades dem sätta fast så jag har inte kunnat slingra mig ur den något mer. Buffe är jättesnäll mot mig men tycker jag bär mig lite konstigt åt, så han har inte varit så närgången mer än att han nosar på mig o har gett en o annan slick på huvudet. Han ska veta att det är inte helt lätt att balansera fram med en stor tratt på huvudet, man stöter i lite här och var. Att gå på lådan är inte helt lätt det heller, men matte har lyft bort "huven" för att underlätta för mig. Och redan idag har såret blivit mycket mindre rött. Så det blir nog bra det här.
Nospuss/
Vinnie "trattkantarellen"


Tupplur
Myys med matte
Buffe insisterade på att få vara med på en bild

3 kommentarer:

brollekatts sa...

Lilla Vinnie! så söt i sin tratt.
Ja, då har du gått igenom samma obehagliga nervositet som mig. Tänk att man kan må så dåligt, jag ville inte lämna honom - utan satt kvar i väntrummet...OCH när de kom ut och sa att han vaknat, storgrät jag! Han har varit groggy, dregglat och vinglat runt, fick mat vid 16.00. Inte sovit en stund, fast vi kom hem vid 12-tiden, nu är han jättepigg mitt älskade lakritstroll.
GOTT NYTT ÅR till er.
Många kramar
Lena o katterna

Anonym sa...

Skönt att lilla Vinnie mår bra!

Gott Nytt År Önskar

Asterix, Lukas & Molly med matte

Tre katter sa...

Texas hälsar att han tycker Vinnie är snygg i tratt! :)

Nospuss
/Texas