lördag 22 november 2008

Katternas första möte med snö

I helgen har vi åkt ut med matte till hennes föräldrar igen, husse kommer först på söndag då de ska på dop på eftermiddagen. Mattes brorson ska nämligen döpas. Vi har varit med om något häftigt, det har nämligen kommit en hel del snö, så det är so mett vitt töcke ute. Matte blev riktigt nöjd med bilderna o hade önskat ännu fler, men vi gick in o myste för det blev kallt efter en stund.

Det luktar inte som....
men det känns som..... men det smakar inte riktigt som glass - för det var ju snö!







Jag hör fågelkvitter - skulle va fint med en smakbit ; )


Jag fick lite snö i ögat



Jag går och spanar lite här borta




Sniff sniff, vad är det här?

Är det här en julgran matte?
BUFFE



Är det såhär vinter smakar?







4 kommentarer:

mooch sa...

Vilken söt snögubbe och snögumma! Verkar som de stannande ute en liten stund än då... eller så var matte snabb med kameran =)

brollekatts sa...

Hej på er. Vilka härliga vinterbilder!!!! Så fina de är.
Och TACK för hälsningen i min blogg. Jag är väl inte så bloggrutinerad ännu?! Hade väl mest tänkt att det skulle bli en fotoblogg - får se vad det slutar...

//Kram från oss

Tre katter sa...

Vilka snygga vinterkatter!! :)
Kram från oss!!!!

//Zeke, Texas & hAJeN

Ing-Marie. sa...

Sötgrisar är vad ni är bägge två:-)
Ser härligt ut.
Puss på er.
Kram Ing-Marie.