tisdag 22 september 2009

Lite ny info om kattungarna vi fångade in

Egentligen vet jag inte så jättemycket mer men sen jag började som volontär på kattstallet i Åkeshov där vi lämnade in kattungarna så har jag kunnat fråga lite och det låter som att det går bra för dem och de har fått flytta till ett jourhem. De har lagt bilder på kattungarna på hemsidan dock står det itne där att de är i jourhem vilket är fallet.

Kattungarna heter Sebastian, Knut, Polarn och Pyret. Det står att de är lite skygga, hur pass fick jag inte riktigt nån uppfattning om men när "blåbären" bodde i vårat badrum var de i.a.f klapp och lyftbara, lite rädda och tryckte ihop sig bakom toastolen men helt ok att lyfta fram dem o ha i knät en stund. Utan ett morr eller fräs någon gång de tyckte nog t.o.m det var rätt mysigt allra mest lilla Pyret som inte alls hade några bekymmer o ligga kvar o mysa, Polarn var lite mer för att vilja skutta iväg men blev gärna kliad under hakan.
Vill bara förtydliga att jag blev inte volontär enbart för att vi lämnade in kattungarna, jag har funderat på det rätt mycket innan men inte riktigt vågat ta steget eller att det passat i tiden. Jag har gjort två dagpass och ett kvällspass hittils o trivs jättebra. Många goa kattsjälar och de som behöver mer tid men alla har verkligen sin charm o jag tror jag kommer trivas bara mer o mer när jag kommer in i det o känner igen flera av katterna. Just nu kommer jag at ha ett fast kvällspass i veckan o ca 1 lördagspass/mån o lite mer flexibelt när jag annars kommer utifrån vad jag vill/hinner.
Återkommer när jag vet mer om kattungarna men jag tror inte det kommer att bli så svårt för dem att finna ett hem.

1 kommentar:

Ligans Talesman sa...

Åh vad duktig du är.
Kram