torsdag 2 juli 2009

Kunde inte hålla mig längre - Vinnie anmäld till CCC:s utställning



Det blev en sen anmälan till lördagen 22/8 till CCC:s utställning då jag såg att det fortfarande fanns platser kvar. Lurade med mig Marianne också som har anmält sin rödtott Zammy. ;)

Blev så sugen nu när Vinnie tycks ha valt allt annat än bikini nu mitt i sommaren - vi får väl se om pälsen stannar men hon har odlat både mer krage o ordentligt med svans.




KATTUNGAR!
Kom på att jag helt glömt skriva att det är mycket syskon födda till båda katterna.

Dels har Vinnie 12 syskon hemma hos Ing-Marie nu som hunnit bli rätt många veckor vid det här laget o är nog flyttklara snart, rekommenderar ändå ett besök till hennes blogg o hemsida för o se de ljuvliga sötnosarna. 6 av syskonen är Vinnies mamma Dottie mamma till men har annan pappa. De resterande 6 syskonen är Vinnies pappa Bounty pappa till men de har en annan mamma.
Sen nu i veckan föddes fyra syskon till Buffe hemma hos hans uppfödare Ingrid där pappa Joey är pappa. Härliga blåbärsbebbar!! Rekommenderar ett besök där med.

Fy vad kattungesjuk man blir... !!


HAR OCKSÅ PASSAT PÅ ATT VÄGA KATTERNA

BUFFE väger idag 7,3 kg
och har gått upp 200 g sen slutet av februari.


VINNIE väger idag 4,9 kg så hon har snart passerat 5 kilos gränsen.
sen slutet av februari har hon gått upp 700 g
känns som det händer mkt i hennes utveckling just nu.


Tycker de båda ser lagom ut om magen så tror de har rätt bra vikt.

3 kommentarer:

Ing-Marie. sa...

Hallå!
Kul med utställningen :-)
Själv har jag anmält till Katten och Jag och till Uppsala och Eskilstuna :-)
Men du har väl två svenska cert kvar sen måste du till Norge, eller?
Vinnie är så himla fin nu Sandra så det ska bli spännande med en ny utställning.
Massor med kramar, Ing-Marie.

Tre katter sa...

Du och jag Buffe! Lika stora och starka!
Kram från Hajen

Ligans Talesman sa...

*viskar tyst så ingen hör*
Vi anmälde också i sista sekunden.
*ler*