lördag 30 maj 2009

Buffe & Vnnie bland blomster o blad

Idag blev det promenad i sele med båda kissarna o de njöt för fullt av att härligt o titta o lukta på där ute. Vi hade det så mysigt. Men solljuset var så starkt att det var nästan lite svårt att fotografera och inte få det överexponerat. O det fanns roligare saker än att titta på än in i kameran tyckte både Vinnie o Buffe, där var småkryp som rörde på sig och alla blommor och grässtrån att undersöka.
Det finns småkryp att jaga här,
bäst jag gömmer mig i gräset så de inte ser mig


sniff.....sniff.....sniff...mmm va gott!



Gud vad det doftar gott - jag blir alldeles full i mjau!
Knasgumman bara välte på sidan o la sig o myste - Vinniegumman kan VERKLIGEN konsten att njuta
"Här kan jag ligga o mysa resten av dagen"




Buffe är också en LIVSNJUTARE, sniff!

Visst matchar jag de rosa blommorna fint?





Måste sträcka lite på mig så jag når blommorna bättre
Får man smaka på blommorna?




Buffe blev verkligen silvervit i det starka solljuset

Så härligt att det är sommar JIPPIE!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka bra bilder det blev. Här är det förjamat varmt ute. *flämt*

mooch sa...

Det såg RIKTIGT härligt ut.

Idag har verkligen varit en underbar dag. Här tyckte missarna dock att det var för varmt så de har spenderat den mesta tiden i skuggan, under någon buske =)

Pälsklingarna sa...

Åhh vad dom såg ut att njuta, helt underbara bilder på sötnosarna!

Vad kul att ni vill följa våran blogg, vi har redan följt eran ett tag ;)

Många kramar ifrån oss i Karlstad!

Tre katter sa...

Vilka vackra färger!!!
Vinnie matchade blommorna perfekt!!
Buffe är så stilig på sista bilden!

*tassar*
Tre katter

Ligans Talesman sa...

Underbara bilder. :-)