söndag 24 maj 2009

Nu har vi en PREMIER här hemma!

Nu är vi hemma från Linköping och har hunnit vila upp oss lite, det vart en tidig morgon 4.10 gick vi upp igår och hämtades vid 5-tiden av Marianne och Mille.
Resan gick jättebra o Mille och Buffe nannade ikapp i sina burar i baksätet. Det vart däremot en lite turbulent veterinärincheckning. Buffe blev väldigt stressad av alla dofter o ljud. Älsklingsgubben min, tack igen Ingrid för hjälpen när jag blev så chockad över o se min plutt sådär olycklig i början och inte alls var villig att kliva ur transportburen. Vi tog oss i.a.f igenom incheckningen och sen i buren efter att delat lite skinka från mattes frukost och fått en myntakudde tycktes han må gott som en prins men jag ville inte stressa honom mer så jag ABS:ade honom. Han fick vara förste support o mys-o -tvättkompis med Vinnie hela dagen. Jag har också bestämt att vi inte ska prova nån mer utställning när han visat att han inte vill visa upp sig i just det forumet (Vi vet ju att han är snyggast i.a.f! ;) Sen är han ju världens underbaraste gosmisse o det viktigaste för mig är att han mår bra. Vi ägnar oss åt gos o bus hemma, utetur i sele och andra små utflykter som Buffe gillar istället. För Vinnie gick det jättebra på utställningen och hon dömdes av Jörgen Billing o fick en riktig kanonbedömning tycker jag.
Vinnies BEDÖMNING
Typ: Strong and powerfull female x body and boning
Huvud: x size, x structure, x stop, fine curve, x chin, cheeks
Ögon: x shape and tone

Öron: well set, x size
Päls: x quality! x contrast, white legs is x, need stripe on stomach
Svans: x to body
Kondition: Super
Allmänt intryck: Talking lady
Bedömning: Tar sitt tredje CAP och blir PREMIER idag!!
Hon var uppe för Nom-uttagningen men blev slagen av en superläcker Supreme Mainecoon ( o med den hårda konkurransen så var det ju ganska väntat att det skulle gå så) Men vi är jättenöjda med bedömningen och en trevlig dag.




Nu tar jag & matte utställningspaus över sommaren...

Lite bonusbilder
Buffe tyckte i.af det var mysigt o ligga i utställningsburen
Bästa tvättarkompisarna


Finaste kissarna i stan var de här!

Är jag inte vacker så säg! Mamsens hjärtegull!
Gulliga, gulliga du Ingrid urmatte som tyckte Buffe skulle ha en alldeles egen pokal ;)
Finns de nå gott häri tro!
Vilken jättebra pokal, det finns faktiskt godis i den ibland om man tittar noga
(matte gömde lite Vita-B i skålen)
Jag vill också ha Buffe!

11 kommentarer:

Tre katter sa...

Grattis Vinnie till din första titel!! Tjohooo!!
Och vilken super fin pokal Buffe fick!!! :)

Gos och tass

//Tre katter med mams

Magdalena sa...

Stort Grattis Vinnie till din Premier titel :-).Buffisen får en stooor kram och puss på nosen:-). Tyckte matte gjorde helt rätt som lät dig stanna i buren och fixa och gosa med Vinnie gumman :-).
Det passar ju inte alla att visa upp sig och då ska man inte behöva göra det heller. Även Smokie lägger kariären på hyllan nu. Han är ju en liten Ferdinand som hellre stannar hemma i utegården och luktar på blommorna :-)).
Kram till er alla från oss alla i Hagfors :-)

Buffe o Vinnie sa...

Tre katter Tack så mycket!
Magdalena Tack för de orden. Buffe är också en Ferdinand som gillar o lukta på blommor. Buffe hälsar till Smokie o säger att vi vet ju redan att vi är snygga eller hur?! ;) Goskillarna!

Unknown sa...

Grattis grattis. Skulle själv kunna tänka mig en pokal med lite godis. Som tack för allt arbete som säkerhetskatt menar jag.

Molly och Grabbarna sa...

Stort grattis till Vinnies titel! Lilla vackra gumman! :-)

Lukas som genomled sin både första och sista utställning i Örebro i vintras hälsar speciellt till Buffe! Snygga killar som vi behöver ingen bekräftelse på arenorna!

Tass & Kram

Molly & Grabbarna

Wikki sa...

Buffe, jag tycker du var finast i alla fall! Och så gjorde ju din support att Vinnie vann - eller hur? Grattis båda två!
TassKram Wikki

Tillemora´s sa...

Grattis till Titeln och den fina bedömningen!!!! TJOHOOOOOOO!!!!!
Kram MAria

mooch sa...

Härliga bilder från gårdagen och grattis igen Vinnie till din titel.

Och Buffisen, Mille sympatiserar med dig här hemma. Han SPRANG ur buren så fort vi kom in så här blir det en lång paus innan det blir något försök igen (om det blir det).

Idag har Millisen gosat med mamsen och brorsan ute hela dagen och är supernöjd med att ha skrämt grannkatten genom stängslet. Mycket bättre än utställning!

Kramar och nosgos

brollekatts sa...

Supergrattis till Vinnies titel.
Och jättepussen till Buffe, vackra pojke.
från brollekattfamiljen

Puma sa...

Buffe du är underbar som du är, det behövs inga domar dömen för att se det. Matte hade en svag tanke att ställa ut mig, men det blir inget för jag är lite skygg av mig inför främmande människor.
Kram/Puma

Ligans Talesman sa...

STORT Grattis önskar Matte och Ligan ! :-)