torsdag 26 februari 2009

First year of "Slickepott"

Min lilla slickepottgubbe är duktig på att sticka ut tungan i tid och otid *fniss* Goseplutten! O jag gick igenom fotomapparna för o se hur många där fanns. O skulle gärna delge er alla härliga "tungbilder" men de är för många och överstiger 120 st. Så här kommer några favoriter från Buffes första år istället.


Två bilder som demonstrerar tunggymnastik


Först stretchar vi lite åt ena sidan




Sen tar vi åt andra sidan också



Jag är visst lite blöt om nosen



Snart etablerad operasångare


Jag kan spela luftgitarr :)


Om jag styr med tungan kanske godsaken kommer flygande till mig



Jag kan gäspa så morrhåren blir alldeles krulliga ;)




Vinnie: Lipar du åt mig? Så oförskämt.

Skaru ha en pöss?!




Förmåga att rulla tungan till ett rör
(som är ett dominant anlag- åtminstone hos människor men kanske hos katt med,
undrar vem av mamma Nina & pappa Joey som borde kunna göra det också ?)


Jag vet att jag har en lång tunga - men jag måste ju demonstrera det!

Kom igen alla brudar, här har ni en snygging!

Fotograf: Ingrid Björkman

Snart är det min tur att kliva upp till doamren, jag e lite nervös


Attans jag kan inte nå leksaksråttan


Fotograf: Marianne Fransson

Tungan på sné

Fotograf: Marianne Fransson

Flå´t älsklingsBuffisen inte ditt vackraste jag,
men du är ju så fantastiskt toksöt i dina alldeles för stora öron för åldern
och dessutom med tungan ute, alldeles nybadad.


Lite mer gäsp som får morrhåren i gungning

Silvertigern - honom ska man passa sig för ;)


Vad är detta, mer tunggymnastik?


Buffe och musbusen Albert

Vasaru, bodde kungen där borta på andra sidan om vattnet?


"Kickboxning" på elitnivå *fniss*



Inte en tungbild men var tvungen o ta med ändå
"Mums" Slickepotten tackar för sig i detta inlägg

(nähä man ska visst inte äta den rosa musen?)

1 kommentar:

mooch sa...

Jösses vad många härliga inlägg. "The Year of Slickepott" var nog dock min favvis. Han verkar ju ha tungan ute jämt!! =)

Stort grattis till 1-åringen hälsar mooch, Zammy och Mille