torsdag 26 februari 2009

Buffe är ingen utvikningspojke däremot en utsträckarpöjk ;)

Det har hänt en hel del i utvecklingen sen Buffe flyttade in, här bjuder vi på lite utsträckarbilder genom månaderna som gått. Först en översikt med varje månad utom månad 11 och 1 årsdagen då vi tyvärr inte fått till några bilder. Hoppas kunna uppdatera med en 1-års bild snart i.a.f så snart jag får hjälp att ta bilden. Buffisen tyckte dock inte alltid det var lika skoj o sträcka ut sig fullt. (Speciellt bild vid 8-10 mån)

Översikt - Månadsutveckling



10 månader





Mattes "slickepott"









9 månader



8 månader








7 månader

Tycker Buffe poserar jättefint på denna bilden och nästa


Gosigos (är mycket roligare)


Här sitter jag bra (ni ville väl ha lite höjd också inte bara på längden? ;)


Kan väl visa baksidan då vi ändå håller på


Vadå inte snurra runt, jag snurrar bäst jag vill ;)


6 månader





Äh vi bara gosar lite mellan tagningarna




Han ser så stor ut på denna bilden, tror perspektivet luras lite




Det här är nog mer rättvisande vinkel


5 månader







4 månader





3 månader
(innan jag flyttat till matte & husse)


Vi slänger med en viktutveckling för Buffe också för första året

Födelsevikt: 141 g

1 mån: 437 g

2 mån: 1266 g

3 mån: 2065 g

4 mån: 3,5 kg

5 mån: 4,8 kg

6 mån: 5,7 kg (kastrerad)

7 mån: 6,3 kg

8 mån: 6,8 kg

9 mån: 7,1 kg

10 mån: 7,0 kg

11 mån: 7,0 kg

1 år: 7,1 kg

1 kommentar:

mooch sa...

Det är inte lätt det där med utsträckning. Det gillas inte direkt mycket här hemma heller. Det är mycket bättre att gosa, tycker iallafall Mille.

(Jag ska gräva i arkiven och se om jag hittar några sådana bilder *smile*)