lördag 21 februari 2009

vår matte blir lite personlig i bloggen

Det här inlägget handlar om vår matte, hon skrev väldigt mycket poesi för flera år sedan men har de senaste åren haft väldigt svårt att finna inspirationen. Ikväll kom den en stund till henne o vi delar med oss av vad hon skrev som en lite personlig gåva till er.

spinna nät
"Jag försöker spinna ett nät
av tunnaste sidentrådar
vill fånga alla vackra ord
som tidigare kom
som små glittrande älvor
viskandes tätt i mitt öra
på sistone har det varit tyst
så stillsamt och tyst
har bara hört ekot av mitt eget sökande
men ju mer jag letade
ju mindre jag fann
sen senast har livet givit mig hjärtats gåvor
två pälsade vänner
jag är deras människa
åh som jag längtat
mjuka tassar
smeker mina kinder
om natten
kloka bärnstens ögon
så fulla av frimod
och följsamma blåa ögon
som sprudlande oceaner
tar hand om mig
stillar saknaden
när mitt hjärtas fröjd
”min människa”
för en tid är bortrest
på andra sidan jorden"

- skrivet av Sandra

Inga kommentarer: