söndag 22 februari 2009

Luddebesök - och nya säsongens krydda katthår i maten ; )

Vi har haft besök av hunden Ludde torsdag-fredag nu i veckan som var. Han är lite lustig den där hunden. Vi är rätt nyfikna på honom men han är lite lite skraj för oss, vafför då kan man undra, vi som e så snälla! Men titta vad bra det gick. vi kan vara nära varandra utan några som helst problem. Så med tiden blir vi nog riktiga vänner som kanske t.o.m gosar man vet aldrig.

Han är visst en sömntuta också!


Ludde: "om jag är alldels tyst o stilla så ser inte den stora kissen mig"


Buffe: "Om jag sträcker mig såhär
kan jag peta på honom lite i all välmening"


"Cat-trapped" ;)


Vinnie: "Jag vill hålla i kopplet när vi går ut!"



Efter att Ludde åkt hem var det som vanligt lite
påhittigheter från Buffes sida

Vadå trångt?



Tittut! Jag är en "busmus" :) *fniss*


Vinnies regler säger: "Det måste vara mjukt för att man ska sova gott"



Lite vårkänslor i kroppen tror jag, katterna hårar rätt mycket nu.
Såhär såg det ut efter en ordenlig genomkamning. Lilla högen e Vinnies o den stora Buffes, o jo Buffe har päls kvar vi lovar ;)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vad ni är modiga som vågar ligga så nära en skällmaskin. Själv är jag lite försiktig i närheten av dom där bestarna. Fast det är tur att det finns katter som er, som liksom visar vem som bestämmer. Tassa lugnt och låt inte matte sno all er päls.

mooch sa...

Jösses vilka pälsbollar. Vilken skillnad på hårningsnivå =)

Här hemma är det likadant, Mille hårar nästan inte alls om man jämför med Zammy. Där är det inga problem att kamma av en peruk eller två =)

Tre katter sa...

Vänta du bara tills Vinnie börjar fälla! Då kommer den stora högen vara hennes! :)

Men jag tycker allt Buffe ser ut att ha fått mer päls?? Eller har jag fel?? :)

//Matte till Tre katter