fredag 31 oktober 2008

Husse fyller år

I torsdags fyllde husse Tobias år och buskatterna hjälpte matte och duka fint inför husses hemkoms till middagen. Dock hade de lite andra tankar än matte om duken och servetterna skulle ligga på bordet och inte golvet ; )

Är det party ikväll sa du? Yehaa!
Jag är väl finare dekoration än den där lilla servetten? (matte kan ju i.o.f inte annat än hålla med)
Vinnie - "Jag tycker glaset ska stå lite mer till höger" - Buffe - "Nej till vänster tror jag blir bra"

Vinnie "Jag tror nog jag puffar det lite åt höger i.a.f han tror alltid han vet bäst men gör inte mkt för att hjälpa till"Dukningen klar - i slutänden blev det enligt mattes förslag =)


Tårta var det också när

Får inte vi någon tårta?


Husse ville inte vara med på bild idag, så fick bli en bild på matte o Buffe som myser i soffan.

Nästa inlägg kommer nog snart då vi är med matte & husse på äventyr hemma hos mattes föräldrar. Där också hunden Ludde bor. Matte kan skvallra redan nu att hon fått till några riktigt fina utebilder från vår lilla promenad (men då fick vovven stanna hemma). Båda morrade lite först åt hunden. Men senare var Buffe alldeles lugn o hunden han bryr sig inte så mkt.

Rapport från Vinnie:
Jag tycker att vovven är lite läskigare o har morrat o fräst åt honom en del då han kommer föör nära, men ingen hjärtklappning har jag haft och är alldeles avslappnad i mattes knä allra mest i närheten av honom, har vid ett tillfälle suttit i mattes knä med vovven bredvid i soffan o haft sin tass liggande på Luddes rygg utan ett ljud från någon av oss, så det går framåt. Är ibland när han rör sig lite för häftigt som det blir lite läskigt o jag har inte riktigt kommit på vad han är för filur, de kallar honom hund. Men han är fin vovven o tar det väldigt lugnt o han verkar mest rädd för oss, tar ibland omväg bakom fåtöljen men är samtidigt nyfiken precis som jag o Buffe. Vi bor mest uppe i mattes gamla rum då huset är så stort o nytt och vi inte riktigt lärt känna vovven ännu. Vi har fått låna en av vovvens korgar till oss för att den luktar hund och en sån vill jag ha hemma har jag talat om för matte. (korgen alltså, i.a.f till att börja med inte hunden). Jag ligger mkt i korgen så jag ska nog bli kompis med vovven när jag inser att han inte är så läskig utan en sån man kan gosa, leka o tvättas med.

fortsättning följer snart....

1 kommentar:

Anonym sa...

Stort GRATTIS i efterskott till husse!!! Hipp hipp hurra!
Mkt fin bordsdekoration tycker jag :-)

Tass och Kram
Ingrid & familjen