lördag 18 oktober 2008

Baddags inför Speedcat-utställning

Fredagkvällen bjöd på bad för de mina och först ut var Vinnie-stump som tyckte det var sådär kul att bada. Lite mer pip än de två gångerna innan men hon var jätteduktig ändå o fann sig i det. Fönen är fortfarande lite läskig men tycker att det gick bättre med den. Lillstumpan var nog itne sur på matte efteråt ia.f för hon kom o tyckte att matte minsann behövde en tvätt i ansiktet hon med. Knasfia. Ska bli så spännande att se hur det går. Jag tycker inte alls att det känns lika mycket på svansen, ytterst lite (se KM inlägget om du undrar vad jag menar). Har vi tur så är det inget domaren noterar. Blir spännande o se vem vi får o hur det går, men jag förösker att inte göra för stora förhoppningar. Hon är världens vackraste skrutta i mina ögon! Även om hon ser ut som ett litet blött troll på bilderna. Ska visa "efter bilder" senare.


Visade aldrig några badbilder från KM-badet, så här kommer en som jag tycker blev väldigt sööt.
Set värre ut än vad det var, fångade henne mitt i ett pip. Skrotfia!

VINNIE

Badbilder från igår
Usch, får man verkligen blöta ner en prinsessa såhär?

Fota inte, please! Det här är inte min bästa sida!


Buffe, Buffe, kom hit med din långa tunga o hjälp mig bli torr!

Man blir ju aldrig torr, o den där blåsen är lite skränig! Jag föredrar Josh Groban musik!
BUFFE

Äntligen klara i badet, min matte tycker jag ser ut som en gosgubbe!

Sätt igång med blåsen då! Jag är redo att hjälpa till o rocka loss så jag blir torr! *fniss*
Brrr (utan p), det var ju blött det här!

Jag har ju blivit en riktig lurvbjörn! Lurvig i byxor o i kragen o överallt!

Det måste vi åtgärda!

Lovar lite bilder från utställnigen senare där man får se mer av "resultatet" av badet. PS. Matte har köpt ny kamera så hon är inte helt överens med den alltid ännu. håller på o lär sig alla inställningar. Så färger o skärpa blir inte alltid som hon tänkt sig, men vi jobbar på det. F.f Buffes bilder efter badet är jag inte helt nöjd med färgerna.

VINNIE efter badet
BUFFE - efter badet

1 kommentar:

Tre katter sa...

Hihi! De ser alltid så roliga ut i badet!
Zeke har jag tagit bilder på sedan tidigare! Dock inte Hajen eller Texas.. *gnuggar händerna*

Himla kul att träffas i helgen!!
Kramar från oss!