onsdag 19 augusti 2009

Besök hos Buffes uppfödare och hans småsyskon

I söndags var jag och min mamma och hälsade på Buffes uppfödare Ingrid som har Ruffle's.
Där bor just nu 7 v gamla halvsyskon till Buffe. De har samma pappa, Joey. Som vanligt rusade tiden fram och vi hade många trevliga timmar tillsammans. Tack så hemskt mycket Ingrid för att vi fick komma det är alltid lika kul o träffa dig. Roligt också att återse Buffes föräldrar och se de andra katterna och mysa med kattungarna. En härlig söndag! Hoppas vi ses snart igen.
Det blev väldigt mycket bilder (som vanligt när det gäller mig) först ut på de fyra blåbären som är döpta efter Michael Jackson låtar.
Rekommenderar även ett besök på Ruffle's sida för mer bilder på hur sötnosarna utvecklas. Och bilder på kattungarnas mamma finns där då min enda bild tyvärr blev suddig ;( Bilder på pappa katt finns längre ner.
Ruffle's Black or White





Ruffle's Billie Jean






Ruffle's Dirty Diana





Ruffle's Smooth Criminal




Alla samlade - från vä Smooth criminal, Dirty Diana, Black or white och Billie Jean






Black or white o Billie Jean


Ytterligare en slickepott
(är det Joey som är skyldig till alla slickepottbarn? se längst ner i inlägget)


Bästa gosestilen, hur man får gästerna att smälta!


Farligt sött med slickepottar ju!

Undrar vem som fallit pladask mest? Urmatte eller Diana ;)

Jaha var det bestämt då, jag följer med hem?

Tittut! Tar du med mig hem istället då?


Kolla stilen! - (nästan lite ragdollvarning på det avslappnade benet ju) ;P
Busbröder

Buffes pappa Joey, Castle Rock Rhythm Divine - han är bara så läcker och charmig! Jag smälter!


"Gosebjörn", naaw!



"This stone is claimed by me", where is the danish flag? ;)



Buffes mamma Mac moni's Nina Ricci - tycker att hon har så underbar färg! Var lite nannig när jag skulle fotografera. Sötnosen!



Joey och bästisen Hanky panky (Coppermines Hanky panky)

Cherry Loco - också en dansk kille hos Ruffle's och en riktig snygging!


Bearcloud Poison Pen "Penny" poserar vacker bland blomster - även hon en snygging!

Penny och Loco busar
VARFÖR BUFFE ÄR EN SLICKEPOTT !
Att Buffe är en slickepott tycks ligga i generna
Mamma Nina
Pappa Joey
Och bara som ett litet förtydligande, ingen kattunge med hem och vi ska inte heller boka någon - även om jag hade god lust o ta med dem allihopa. Jösses så ljuvliga de är, svårt att hitta bara en favorit! Men det är inte läge för en till katt i dagsläget.

6 kommentarer:

Kathleen sa...

Jisses, jag hade struntat i läget och kommit hem med hela bunten!

Urmatte Rufflan sa...

Tusen tack själv Sandra för en trevlig dag med dig och mamsen!
Vilka fina bilder :-) Och tungan........ja, man ser ju klart och tydligt vem som är boven i dramat *skratt*

Lycka till på CCC i helgen! Vi håller tummen!
Kram från oss alla
Ingrid & gänget

Tillemora´s sa...

Vilket maine coon gäng!!!! Min favorit blev genast Penny, vilken skönhet! =)
Kram Maria

Catarina sa...

Hej Sandra !
Blev tipsad av Ingrid att du varit där och tag massor av fina bilder på stora och små .
Och det var ju sant , kanon fina bilder på alla jamarna :-)
Ha det så bra.
Hälsningar Catarina & Partille ligan .

Tre katter sa...

Har du varit i kattparadiset?? :)
Kattungarna är ju så ljuvliga! Så fina färger på dem allihop! :)
De andra bilderna på de större var också jätte fina!

Kramar från oss

Inkan och Ligan sa...

Ja dom är helt klart ljuvliga.
:-)