söndag 8 mars 2009

SRC - Ragdollutställningen i Nyköping

Då var vi hemma från en spännande och intressant helg i Nyköping Vinnie och jag. Med utställning på lördagen, övernattning på IBIS hotell och intressant föreläsning med kanadensiska Susan Little på söndagen. Hemma väntade en riktig gosefis som var glad att se matte o Vinnie. Men han har haft det jättebra hemma med min mamma. Så det har inte varit det minsta brist på gos och bus. Men oj vad vi saknat honom ändå - det blev riktigt kramkalas när vi kom hem ;)
I lördags fick vi stiga upp tidigt för o komma iväg till Nyköping, vi åkte med Vinnies uppfödare Ing-Marie & Yvonne som har S*Peninsulas. Det var verkligen kul o se så många vackra katter på utställningen. Vi har också träffat flera halvsyskon till Vinnie vilket var väldigt skoj.
Vinnie fick en jättefin bedömning av Maud Olsen
BEDÖMNING
Typ: En ung dam med en utm lång kropp. Utm medium stomme
Huvud: Lovande bred modifierad kil. Utm flat topp God haka.
Ögon: Utm form & färg
Öron: Utm medium stora. Utm placering
Päls: Utm kall silkig kvalité. Utm show kondition
Svans: Fin längd
Kondition: Utm
Allmänt intryck: Super trevlig
Bedömningsresultat: 4 (av 4) p.g.a svansknick får ej högre placering ges.
Men Maud sa vid placeringen att hon med glädje ser fram emot att döma Vinnie i klass 10 så nog gillade hon henne och placeringen hade kanske kunnat bli annorlunda. Men det var en kanonfin bedömning så vi är nöjda med dagen.
Men nu bara längtar jag efter att få ställa Vinnie som kastrat så vi får tävla på "lika" villkor, men vi är snart där Vinnie blir 10 mån den 19:e mars och förhoppningsvis kommer vi med på Speedcat. Ska bli så spännande att se hur det går då.











Tokfia vad gör du med örona, vinkla dem bakåt sådär?



Nu vill jag in och sussa i buren matte



Gäsp, nu ska jag sova en stund, nu har jag modellat nog


ANDRA KATTER PÅ UTSTÄLLNINGEN


Är uppfödd hos Ingrid som har S*Ruffle's som min Buffe kommer ifrån -
så vi gör lite reklam för henne ;)

Purramour's Espresso Frapino

(Nam nam är halvsyster till min Vinnie - de har samma pappa)

Lilltassen's Suri Sacharine som bor hos Wermdö's (där Vinnie kommer ifrån)

Angelic dolls Whiskey of Wermdös's (bor också hos Vinnies uppfödare)

Nej det är inte Vinnie på följande två bilderna, det är hennes helsyster från tidigare kull i samma kombination
(halvsyster till Vinnie med samma pappa men Katrinelunds Duchesse of Wermdö's är mamma)

Hon är verkligen superläcker, vilka ögon!!

Wermdö's I love you Perlita (ägs av Utö's och Åvikstrands)
(hon är också halvsyster till Vinnie, helsyster till Blanca ovanför)
Otroligt vacker tjej hon med & jättefin ögonfärg!
Jag börjar nog gilla tabby allt mer när jag sett dessa två kanontjejer.


Efter utställningen kopplar jag & Vinnie av ett tag på vårt hotellrum innan middag, vilken lyx med två sängar fast det bara är hon och jag, men vi bestämde oss för att dela säng i.a.f.
Mycket mysigare så! Vi hade t.o.m badkar på rummet, fast det hann vi inte använda dock.

2 kommentarer:

Tre katter sa...

Stort grattis till den finfina bedömningen! :)
Håller tummarna för att ni kommer med på Speedcat!
Kram från oss!!

Ing-Marie. sa...

Jättetack Sandra för en himla trevlig helg :-)
Och STORT Tack för alla fina bilder.
Pussa lillsnuttan och Buffe.
Kram Ing-Marie.