lördag 5 juli 2008

En filosofs dagbok

Det är lördag och det har varit en dag full av än den en än den andra slutsatsen. Jag har kommit fram till en del vettiga saker.


"Snabbaste vägen till matskålen borde vara att rejsa under köksbordet och sen springa tunnel genom mattes ben"

"Om jag räknar till 3 får så somnar jag"

"Om jag puttar soffan lite åt höger så kommer jag få mycket bättre med plats"


"Hur många möss ska jag fånga idag, 2,5, 7 eller 18, hur många blir man mätt på?"


"Om jag tittar tillräckligt länge o piper då kan ingen motstå mig"


"Ibland ser jag möss som matte säger inte finns där"


"Det bästa man har sätter man på bordet sägs det, jag e matte o husses bästis"


"Jag undrar jag om jag skulle vara kapabel att svälja en hel dinosaur, då kanske jag blir mätt"

Det var filosoferandet för idag. Jag återkommer när jag dragit fler smarta slutsatser.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Buffe!
Fin blogg du har. :)
Min matte har berättat för mig att en vildkatt som inte får någon annan mat behöver äta minst 15 möss/dag för att klara sig.

Förresten...vi har samma urmatte.:D

Tassvink från Atlas