torsdag 22 januari 2009

Vinnie "rehabkatt" för en eftermiddag

Idag har Vinnie haft viktiga saker för sig. Hon har på eftermiddagen (efter lunch då matte åkte hem och hämtade henne) följt med till mattes jobb. Matte är arbetsterapeut på ett äldreboende och ansvarar för tre demensavdelningar. Vi gick runt och besökte de boende på de olika avdelningarna. De boende blev väldigt kära i lilla tjejen och hon låg i knät o gosade hos flera av dem o skojade att vi kunde låtsas att hon var deras på lån i.a.f och att här kunde hon ligga hela dagen. Någon av de boende skojade och sa att hon tyckte att Vinnie skulle va bättre o ha än en fästman o att jag skulle vara mycket rädd om henne och att hon var den vackraste katt som de sett. De sjöng lite för henne och skrattade och myste åt hennes små påhitt, såg nästan ut som hon skulle somna i famnen hos några stycken, hon bjöd även på några pussar på handen. Så härligt o se deras glädje i mötet med ett litet djur vi får hoppas att vi kan komma på fler besök innan mitt vikariat tar slut. Av sekretessskäl kunde jag tyvärr inte ta några bilder och visa er. Men jag lovar att det lyste värme i mångas ögon.


Jag är så stolt över min lilla gumma som tog det så bra, ganska lugn fastän lite konstiga var de där rollatorerna, sen ala ljud och intryck som blir. Ja lilla gumman så duktig hon var skötte sig toppenbra.





3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så snällt. Återigen en katt som visar att vi är betydligt gosigare än människor. Vinnie får tassen upp!

Ing-Marie. sa...

Sandra du är fantastisk :-)
Är så glad att Vinnie bestämde sig för att flytta hem till dig och Tobias och BUFFE :-))))
Pussa henne hundra gånger från oss, och Buffe också.
Kram Ing-Marie.

Tre katter sa...

De borde anställa Vinnie på heltid! Betala henne i form av färska räkor!! :)
Bergis på att det skulle förlänga gamlingarnas livslängd!
Heja Vinnie!! (Och matte som kom på idén!!)

Kram
//Tre katter o matte